یوتیوب مجموعه ای از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی را برای سازندگان ویدیو رونمایی کرد
نویسنده پست:
محمدمهدی خارکن
دستهبندی:
تاریخ پست:
مهر 3, 1402
تعداد بازدید
4,839
اواخر هفته گذشته، یوتیوب مجموعهای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سازندگان ویدیو در یک رویداد سالانه که به درستی «ساخته شده در یوتیوب» نامیده میشود، رونمایی کرد.
اطلاعیه ها عبارتند از:
- AI Insights : سال آینده، استودیوی YouTube از هوش مصنوعی مولد استفاده میکند تا ایدههای ویدیویی و طرحهای پیشنویس را برای کمک به سازندگان در طوفان فکری ایجاد کند.
- Dream Screen : اواخر امسال، یوتیوب آزمایش روش جدیدی را برای ایجاد پسزمینه ویدیو یا تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی برای Shorts آغاز خواهد کرد.
- YouTube Create : در حال حاضر در نسخه بتا در اندروید در بازارهای منتخب، این برنامه رایگان چندین ابزار جدید ویرایش و تولید ویدیو را ارائه میدهد.
حتی با وجود اینکه سازندگان ماهها نمیتوانند برخی از این برنامهها و ویژگیهای جدید را دریافت کنند، یوتیوب نقشه راه محصولی را ارائه کرده است که نشان میدهد چگونه هوش مصنوعی میتواند به آنها کمک کند «با سادهسازی مسائل دشوار، مرزهای بیان خلاقانه را پیش ببرند. و رویاهای غیرممکن ممکن است.»
این نقشه راه محصول همچنین باید به YouTube کمک کند تا از رقبایانی مانند TikTok و Instagram در نبرد مداوم برای استعدادهای خلاق که کلید جذب و حفظ میلیاردها کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان است، جلوگیری کند.
یوتیوب همچنین با اعلام اینکه YouTube Shorts در حال حاضر به طور متوسط بیش از 70 میلیارد بازدید روزانه از بیش از 2 میلیارد کاربر وارد شده به سیستم هر ماه دارد.
ظاهراً پلتفرم ویدیوی اجتماعی پیشرو فکر نمیکرد که لازم باشد رویداد Made On YouTube امسال را به شرکتکنندگان یادآوری کند که امجد حنیف، معاون محصولات سازنده YouTube، در رویداد Made On YouTube سال گذشته گفته بود: 🗣️
طی سه سال گذشته، بیش از 50 میلیارد دلار به سازندگان، هنرمندان و شرکتهای رسانهای پرداخت کردهایم.
بنابراین، اگر شما یک کارآفرین خلاق بودید – حتی یک کارآفرین با حضور در چندین پلتفرم ویدئوی اجتماعی – برای ایجاد یک کسب و کار موفق خودتان با کارمندان و عملیات تمام عیار، روی کدام یک تمرکز میکردید؟
چه کسی میداند – آخرین اطلاعیهها در Made On YouTube ممکن است تعادل را در این محاسبه کاهش دهد.
بنابراین، بیایید نگاهی دقیقتر به مجموعه محصولات و ویژگیهای جدید YouTube بیندازیم – نه به ترتیبی که ارائه شدهاند و نه به ترتیبی که در دسترس خواهند بود، بلکه به ترتیبی که کارآفرینان خلاق از آنها برای ساختن ویدیو استفاده میکنند. ارزش تماشا را دارد و محتوایی ایجاد میکند که ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد.
الهام گرفتن از AI Insights
به گفته رید، 🗣️ «هوش مصنوعی میتواند ابزارهای کارآمدتری را در اختیار سازندگان قرار دهد تا به آنها کمک کند تا ایدههای جدیدی پیدا کنند و به مخاطبان جدید دست یابند.»
این فرضیه پشت سه ابزار مجهز به هوش مصنوعی است:
- AI Insights : در سال آینده، استودیوی YouTube میتواند از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد ایدههای ویدیویی و پیشنویس طرحهایی استفاده کند تا به سازندگان ویدیو کمک کند تا در مورد محتوای بعدی که میتوانند ایجاد کنند طوفان فکری کنند. رید در Made On YouTube امسال گفت: 🗣️ «اطلاعات آماری برای هر کانال و بر اساس آنچه مخاطبان قبلاً در YouTube تماشا میکنند شخصیسازی میشود. ما نسخهای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در استودیوی YouTube با سازندگان آزمایش کردهایم و بیش از ۷۰ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که به آنها کمک کرده تا ایدههای ویدیویی را توسعه دهند و آزمایش کنند.
- جستجوی کمکی در موسیقی سازندگان : در سال آینده، سازندگان میتوانند با جستجوی کمکی در موسیقی سازندگان، موسیقی متن فیلم خود را پیدا کنند. این کار سازندگان را قادر میسازد تا توصیفی از محتوای خود را تایپ کنند و هوش مصنوعی موسیقی مناسب را با قیمت مناسب پیشنهاد میکند.
- صدای بلند : یکی از راههایی که سازندگان میتوانند مخاطبان خود را گسترش دهند، دوبله کردن محتوای خود به زبانهایی فراتر از زبان خودشان است. با این حال، تنها تعداد کمی از سازندگان منابع لازم برای دوبله حرفهای محتوای خود را دارند. بنابراین، یوتیوب Aloud را که یک ابزار دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی است، به پلتفرم ویدیو میآورد تا به سازندگان کمک کند تا محتوای خود را در معرض دید بیشتر جهان قرار دهند.
ایجاد پس زمینههای تولید شده توسط هوش مصنوعی با صفحه رویا
در Made On YouTube امسال، رید همچنین Dream Screen را معرفی کرد، ویژگی آزمایشی جدیدی که سازندگان را قادر میسازد تا پسزمینههای ویدئویی یا تصویری تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای Shorts خود «به سادگی با تایپ یک ایده در یک درخواست» ایجاد کنند.
او اضافه کرد، 🗣️
آیا تا به حال آرزو کردهاید که در فضا فیلمبرداری میکردید؟ پیادهروی در یک جنگل؟ خواب دیدید که پاگ شما را به مدرسه میبرد؟
با استفاده از Dream Screen، سازندگان میتوانند تنظیمات جدید و خارقالعادهای را برای Shorts خود ایجاد کنند که تنها با تصوراتشان محدود میشود.»
YouTube آزمایش Dream Screen را در اواخر سال جاری با سازندگان منتخب آغاز خواهد کرد، قبل از اینکه این ویژگی را در سال آینده به طور گستردهتری عرضه کند.
انجام کارهای تولید ویدیو با YouTube Create
سرانجام رید گفت: 🗣️
ما میدانیم که فرآیند تولید ویدیوها میتواند دشوار باشد و اغلب مانع از آپلود اولین ویدیو توسط خالق آن میشود.
برای سادهسازی این فرآیند و اجازه دادن به هر کسی برای ایجاد و اشتراکگذاری ویدیوها مستقیماً در YouTube، ما یک برنامه تلفن همراه جدید به نام YouTube Create را راهاندازی میکنیم.»
این برنامه به گونهای طراحی شده است که تولید ویدیو برای ویدیوهای کوتاه یا طولانیتر را سادهتر و آسانتر کند، بنابراین سازندگان میتوانند زمان و انرژی بیشتری را صرف ساختن ویدیوهایی با ارزش تماشا و ایجاد محتوای ارزشمند برای اشتراکگذاری کنند.
YouTube Create انواع مختلفی از ابزارهای ویرایش ویدیو را ارائه میدهد، از جمله ویرایش دقیق و برش، شرح خودکار و قابلیتهای صداگذاری.
این برنامه همچنین دسترسی به کتابخانهای از فیلترها، افکتها، انتقالها و موسیقی بدون حق امتیاز «با فناوری تطبیق ضربان» را فراهم میکند.
این باید سازندگان را قادر سازد تا ویدیوی بعدی یوتیوب خود را بدون تکیه بر نرم افزار پیچیده ویرایش ویدیو تولید کنند و آنها باید بتوانند همه این کارها را با تلفن همراه خود انجام دهند.
YouTube Create در حال حاضر در بازارهای منتخب در اندروید در نسخه بتا است و رایگان خواهد بود.
رید افزود، 🗣️
وقتی این نسخه اولیه YouTube Create را ساختیم، سازندگان منبع فوقالعادهای از بینش و بازخورد بودند و با افزودن ویژگیها و قابلیتهای جدید در طول زمان، به همکاری با جامعه سازندگان ادامه خواهیم داد.»
ارزیابی نقشه راه محصول YouTube
بنابراین، آیا نقشه راه محصول یوتیوب به سازندگان با پیشینهها و سطوح تجربهی متنوع این امکان را میدهد که «مرزهای نوآوری سازندگان را به پیش ببرند»، همانطور که تیم YouTube آن را در وبلاگ رسمی پلتفرم ویدیویی قرار داده است؟
پاسخ صادقانه این است: باید منتظر بمانیم و ببینیم.
اما در اینجا چند معیار وجود دارد که به ما کمک می کند پیشرفت شرکت را اندازه گیری کنیم: طبق داده های Tubular Labs، در 365 روز گذشته 759 میلیون ویدیو توسط 24.6 میلیون حساب در YouTube آپلود شده است.
و این ویدئوها در مجموع 23.6 تریلیون (با “t”) بازدید و 745 میلیارد (با “b”) تعامل (به عنوان مثال، لایک، نظرات، و اشتراک گذاری) دریافت کردند.
یوتیوب اکنون در بازاریابی ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود نسبت به محصولات و ویژگیهای قبلی عملکرد بسیار بهتری دارد.
به علاوه، یوتیوب فراتر از اشتراک گذاری نظرات رید در پستی در وبلاگ رسمی خود رفت. اواخر هفته گذشته، پلتفرم ویدیویی همچنین عکسها و خلاصههایی را از رویداد Made On YouTube، از جمله «Made on YouTube Recap» بارگذاری کرد.