الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام برای Stories ،Feed ،Reels و Explore چگونه کار می‌کند؟

نویسنده پست:

محمدمهدی خارکن

دسته‌بندی:

تاریخ پست:

خرداد 21, 1402

تعداد بازدید

639

مقاله را به اشتراک بگذار

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 را از مدیرعامل Adam Mosseri کشف کنید و در مورد رتبه‌بندی، دسترسی و shadowbanning پاسخ دریافت کنید.

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، ویدیو و پست وبلاگ جدیدی منتشر کرد که در آن توضیح می‌دهد که الگوریتم اینستاگرام برای Stories، Feeds، Reels و Explore چگونه کار می‌کند.

علاوه بر رتبه‌بندی، حاوی اطلاعات بیشتری در مورد shadowbanning، بررسی وضعیت حساب کاربری شما و بهترین روش‌ها برای افزایش مخاطبان اینستاگرام است.

در ادامه به‌روزرسانی ویدئوی اصلی در مورد الگوریتم اینستاگرام از سال 2021 است و پس از آن یک AMA با Mosseri به سؤالات متداول در مورد رتبه‌بندی، دسترسی و shadowbanning پاسخ می‌دهد.

اینستاگرام بیش از یک الگوریتم است

اولین نکته‌ای که Mosseri به آن اشاره می‌کند این است که الگوریتم اینستاگرام یک الگوریتم نیست، بلکه چند الگوریتم و فرایندهای زیادی است که با همکار می‌کنند تا محتوایی را که هر کاربر اینستاگرام می‌بیند شخصی‌سازی کند.

چرا اینستاگرام از الگوریتم استفاده می‌کند؟ ازآنجایی‌که هر فردی متفاوت است، هر کاربر اینستاگرام باید محتوایی را ببیند که با علایقش مطابقت داشته باشد.

این همان چیزی است که اینستاگرام امیدوار است از طریق رتبه‌بندی به آن دست یابد – تجربه‌ای شخصی که کاربران را برای مدت طولانی‌تری با پلتفرم اینستاگرام درگیر نگه دارد.

رتبه‌بندی استوری‌ها: الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه کار می‌کند

وقتی برنامه اینستاگرام را باز می‌کنید، اولین چیزی که در بالا می‌بینید ردیفی از آخرین استوری‌ها از حساب‌هایی است که دنبال می‌کنید.

برای تعیین اینکه کدام استوری ابتدا ظاهر می‌شود، اینستاگرام تمام استوری‌هایی را که در 24 ساعت گذشته دنبال می‌کنید، تجزیه‌وتحلیل می‌کند. هدف این است که تصمیم بگیرید به‌احتمال زیاد از طریق پراکسی‌ها (حدس‌زدن) به کدام داستان علاقه‌مند خواهید بود.

اینستاگرام می‌خواهد پیش‌بینی کند که احتمالاً کدام استوری‌ها را باز می‌کنید، به آنها پاسخ می‌دهید، به آنها واکنش نشان می‌دهید یا می‌پسندید.

برای انجام این پیش‌بینی‌ها، اینستاگرام از سیگنال‌ها استفاده می‌کند – تعاملات قبلی شما با استوری‌ها. سیگنال‌های برتری که به ترتیب استوری‌ها در برنامه اینستاگرام شما تأثیر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  • هر چند وقت یک‌بار داستان‌های یک نویسنده (حساب/سازنده) را مشاهده می‌کنید.
  • چقدر با داستان‌های یک نویسنده ارتباط برقرار می‌کنید.
  • بر اساس تعداد دفعات ارسال پیام به یک نویسنده چقدر به او نزدیک هستید.

اینستاگرام امیدوار است که رتبه‌بندی استوری‌ها از طریق پراکسی‌ها، سیگنال‌ها و پیش‌بینی‌های شخصی شده، در نهایت استوری‌ها را در اولویت اول افرادی قرار دهد که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهید.

رتبه‌بندی فید: الگوریتم فید اینستاگرام چگونه کار می‌کند

هدف فید اینستاگرام این است که کاربران را با بهترین محتوای پست شده از آخرین بار استفاده از برنامه جذب کند.

این شامل ترکیبی از محتوای کسانی است که دنبال می‌کنید و حساب‌های اینستاگرامی که ممکن است بر اساس یک سری پیش‌بینی به آنها علاقه‌مند باشید.

این پیش‌بینی‌ها بر اساس سیگنال‌های اصلی زیر است:

  • چقدر احتمال دارد که پست را نظر دهید، لایک کنید یا به اشتراک بگذارید
  • چقدر احتمال دارد روی نمایه ضربه بزنید.
  • احتمالاً چقدر زمان برای پست صرف می‌کنید.
  • اینستاگرام از تاریخچه تعاملات شما، محبوبیت پست، اطلاعات مربوط به نویسنده و تعداد دفعات تعامل شما با نویسنده برای تعیین ترتیب نمایش محتوا استفاده می‌کند.
  • می‌توانید با تعیین حساب‌های مورد علاقه‌تان، محتوای فید خود را شکل دهید که پست‌های آن حساب‌ها را در بالای فید قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید به «Following Feed» بروید، که فقط پست‌های حساب‌هایی را که به‌صورت زمانی دنبال می‌کنید نشان می‌دهد.

رتبه‌بندی ریلز: الگوریتم ریلزهای اینستاگرام چگونه کار می‌کند

هدف ریلز‌های اینستاگرام سرگرم‌کردن کاربران است. اینستاگرام به ریلز‌هایی که درگذشته با آنها تعامل داشته‌اید و ریلز‌هایی که توسط سایر کاربران مشابه شما لایک شده‌اند، نگاه می‌کند.

در مرحله بعد، حدس می‌زند که به‌احتمال زیاد کدام ریلز‌ها را تا آخر تماشا می‌کنید، با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید، یا برای تلاش‌های خود برای ایجاد محتوا از صفحه صوتی بازدید می‌کنید.

برای انجام این حدس‌ها، اینستاگرام از سیگنال‌هایی مانند تاریخچه حلقه‌هایی که تماشا کرده‌اید، اطلاعاتی درباره حلقه، اطلاعاتی درباره نویسنده حلقه، و تعداد دفعاتی که با نویسنده تعامل داشته‌اید، استفاده می‌کند.

این ترکیب برای ایجاد یک تب همه‌جانبه، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است.

رتبه‌بندی Explore: الگوریتم Explore اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

مانند Reels، Instagram Explore نیز به دنبال ارائه بهترین محتوا از حساب‌هایی است که آنها را دنبال نمی‌کنید تا به شما کمک کند چیزهای جدیدی را در اینستاگرام کشف کنید.

اینستاگرام پست‌هایی را که احتمالاً لایک، ذخیره یا اشتراک‌گذاری خواهید کرد، پیش‌بینی می‌کند.

از سیگنال‌هایی مانند محبوبیت پست، موضوعاتی که تمایل دارید و به آن‌ها علاقه دارید، اطلاعاتی درباره نویسنده و تعداد دفعاتی که با نویسنده تعامل داشته‌اید، استفاده می‌کند.

Shadowbanning و وضعیت حساب

موسری علاوه بر توضیح نحوه عملکرد رتبه‌بندی در حوزه‌های مختلف اینستاگرام، همچنین می‌خواست در مورد shadowbanning بحث کند و یک افسانه محبوب در مورد آن را از بین ببرد.

برخی از سازندگان بر این باورند که زمانی که محتوای آنها دسترسی مورد انتظار یا موردنظر را دریافت نمی‌کند، سایه‌بان شده‌اند.

درحالی‌که گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اینستاگرام دسترسی اکانت‌ها را کاهش می‌دهد تا آنها را به پرداخت هزینه تبلیغات تشویق کند، موسری ادعا می‌کند که این یک افسانه است.

او توضیح داد که به نفع اینستاگرام است که مردم را به هیجان‌انگیزترین محتوای ممکن متصل کند تا زمان صرف شده در برنامه را افزایش دهد و در نهایت درآمد تبلیغاتی را افزایش دهد.

برای کمک به کاربران، اینستاگرام یک بخش وضعیت حساب ایجاد کرد که دلایلی را که ممکن است اینستاگرام برای محدودکردن دید یک حساب در پلتفرم داشته باشد، توضیح می‌دهد.

چگونه مخاطبان اینستاگرام خود را افزایش دهیم

  • موسری این ویدئو را با به اشتراک گذاشتن بهترین روش‌های زیر برای کمک به رشد مخاطبان و دسترسی به اینستاگرام به پایان رساند.
  • ازآنجایی‌که هر سازنده و مخاطبی متفاوت است، مهم است که آزمایش کنید تا ببینید چه محتوایی بیشترین تعامل را از سوی مخاطبان شما به همراه خواهد داشت.
  • از Insights برای آشکارکردن روندهایی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد کیفیت کلی و تعامل کاربر با محتوای خود را بهبود بخشید.
  • برای دستیابی به مخاطبان جدید با محتوای اصلی، با دیگر سازندگان محبوب در جایگاه خود همکاری کنید.
  • وضعیت حساب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اقدامات لازم برای پیروی از دستورالعمل‌های انجمن را انجام داده‌اید و هرگونه محدودیت در دید خود را حذف کرده‌اید.

سعی کنید محتوای اصلی را به‌جای جمع‌آوری محتوای دیگران ایجاد کنید.

سؤالات متداول در مورد الگوریتم اینستاگرام

سوالی دارید؟  موسری از فالوورهای اینستاگرام دعوت می‌کند تا از طریق استوری در AMA‌های معمولی درباره اینستاگرام شرکت کنند.

در 3 ژوئن، او پاسخ‌های زیر را به سؤالات مربوط به ویدئوی رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام منتشر کرد.

چرا الگوریتم‌های مختلفی برای Feed، Explore و Reels وجود دارد؟  

  • ازآنجاکه هر سطح دارای اهداف منحصربه‌فردی است، الگوریتم برای هر سطح متفاوت است.
  • هدف فید اینستاگرام این است که شما را از محبوب‌ترین مطالب به‌روز نگه دارد.
  • هدف حلقه‌های اینستاگرام سرگرم‌کردن شماست.

هدف اکسپلور اینستاگرام کمک به کشف چیزهای جدید است.

مهم‌ترین چیزی که باید از ویدئوی رتبه‌بندی شما حذف کنیم چیست؟

اینستاگرام می‌خواهد کاربران را با محتوایی که می‌خواهند ارتباط برقرار کند تا آنها را برای مدت طولانی‌تری در شبکه اجتماعی نگه دارد و درآمد تبلیغاتی را افزایش دهد. این به نفع اینستاگرام نیست که محتوای سازنده را سرکوب کند تا آنها را به سمت تبلیغات سوق دهد.

Shadowbanning را چگونه تعریف می‌کنید؟

Shadowbanning کاربران اینستاگرام را در بر می‌گیرد که احساس می‌کنند محتوای آنها آنقدر که شایسته است دریافت نمی‌کند.

چندین مشکل می‌تواند به کاهش دسترسی کمک کند، از جمله:

  • توصیه یا مشکلات ایمنی در برابر حساب شما.
  • اینستاگرام محتوای منتشر شده قبلی را حذف می‌کند.
  • دنبال‌کنندگان شما به محتوای شما علاقه‌مند نیستند.

فالوورهای شما مثل قبل در اینستاگرام نیستند.

اینستاگرام در حال کار روی راه‌حلی مسئولانه است تا به سازندگان کمک کند تا محتوای خود را بیشتر مشاهده کنند.

طرفداران من می‌گویند که پست‌های من را نمی‌بینندباید چکار کنم؟

ابتدا وضعیت حساب خود را بررسی کنید تا ببینید آیا توصیه یا مشکلات ایمنی در مورد حساب خود دارید یا خیر.

در مرحله بعد، از فالوورهای خود بخواهید حساب شما را به موارد دلخواه خود اضافه کنند که به اینستاگرام می‌گوید محتوای شما را در بالای فیدهای خود قرار دهد.

مطالب را پست کنید