چگونه مقاله را داخل گوگل دیسکاور بیاوریم
نویسنده پست:
محمدمهدی خارکن
دستهبندی:
تاریخ پست:
بهمن 15, 1401
تعداد بازدید
7,891
Google Discover که قبلاً Google Feed نام داشت، از عملکردی تشکیل شده است که موتور جستجو به ابزارهای خود اضافه میکند تا جستجو را برای کاربر تسهیل کند که برای دستگاههای Android و iOS قابلدسترسی باشد.
به همراه فهرستی از موضوعات ارائه شده است تا کاربر باتوجهبه سلیقه و علایق خود به محتوای جذاب از موبایل دسترسی داشته باشد. هنگام ورود به این تابع، آنها بهصورت یکسری تب با عنوان مقالات، بخشی از محتوای آنها، یک تصویر و نام وبسایت شما دیده میشوند.
هنگامی که کاربر روی هر یک از آنها کلیک میکند، Google Discover آنها را به صفحه مقاله هدایت میکند. بااینحال، شرکتها همچنین میتوانند از ترافیک بالای خود استفاده کنند و نحوه حضور در Google Discover را برای افزایش تعداد کاربرانی که وبسایت خود را مشاهده میکنند، بیابند.
- چگونه محتوای خود را برای نمایش در GOOGLE DISCOVER بهینه کنیم؟
- چگونه مقاله را داخل گوگل دیسکاور بیاوریم؛ تست کنید و پیشرفت کنید
چگونه محتوای خود را برای نمایش در GOOGLE DISCOVER بهینه کنیم؟
Google Discover اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف مرتبط با ورزش، سرگرمی، آخرین اخبار و حتی آبوهوا باتوجهبه موقعیت مکانی کاربر ارائه میدهد.
هدف آن ارائه تجربیات رضایتبخش برای یافتن آنچه که از طریق پیشنهادها شخصی موردنیاز است، است. بهاینترتیب کاربر میتواند بدون اینکه با انتشار مداوم محتوای دیجیتال سروکار داشته باشد، اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد.
این بیش از یک موتور جستجوی ساده است و گزینه بسیار جالبی برای کاربر است، بلکه برای شرکتهایی که میخواهند ترافیک خود را افزایش دهند و با آن تعداد فروش محصولات یا خدمات خود را افزایش دهند.
Google Discover دید عالی را ارائه میدهد و بسیاری از افراد میتوانند به وب علاقهمند دسترسی پیدا کنند. این امر موقعیت برند را بهبود میبخشد، اگرچه برای این امکان لازم است که بدانید چگونه محتوای خود را برای نمایش در Google Discover بهینه کنید.
از اینجا میخواهیم دستورالعملهایی را که برای رشد نیاز دارید به شما ارائه دهیم:
محتوای باکیفیت ایجاد کنید.
گوگل محتوای باکیفیت را در نظر میگیرد و اگر همیشهسبز باشد بسیار بهتر است تا در طول زمان معتبر بماند. اگر این کار را انجام ندهید، رتبه خوبی کسب نمیکنید. علاوه بر این، توجه به فرمتهای موجود ضروری است تا متن و قسمت بصری خوب به نظر برسند و ارتباط موردنظر را داشته باشند.
محتوای خود را بهبود بخشید و تیترهای عالی بنویسید.
بهترین راه برای ورود به Discover نوشتن محتوای بهتر از دیگران است. البته، اگر محتوای برند دارید، ممکن است ورود به آن آسانتر باشد. اما اگر محتوای شما در مورد موضوعات عمومی است و در مقابل رقبا هستید، باید روی کیفیت تمرکز کنید. در مورد مخاطبان، رقبا و صنعت خود تحقیق کنید و بهترین قطعه ممکن را در مورد یک موضوع مرتبط بنویسید.
مطمئن شوید که میدانید خوانندگان شما چه نوع سؤالاتی میپرسند و به آنها بهگونهای پاسخ دهید که درک آن آسان و خواندن آن لذتبخش باشد. شما همچنین میتوانید قدرت خود را در داستانسرایی امتحان کنید. ترکیب آن با تصاویر بصری خوب ممکن است شما را متمایز کند – نه فقط در Discover بلکه در جستجو.
مثل همیشه، ببینید رقبای شما چه میکنند. آیا محتوای آنها در Discover ظاهر میشود؟ سعی کنید دریابید که آنها چگونه این کار را کردند. کار خاصی کردند؟ فکر میکنید چرا آن قطعه از محتوا وارد شده است؟ سعی کنید موفقیت آنها را تقلید کنید – البته بدون کپیکردن.
نگاهی به مطالب خود بیندازید. آیا تیتر قدرتمندی دارد؟ آیا به وعدههای خود عمل میکند؟ اگر X را در عنوان ذکر کنید؛ اما هرگز X را در مقاله ذکر نکنید، کار نخواهد کرد. راستگو، واقعی و مقتدر باشید. عناوین عالی بنویسید و از چیزهای کلیک طعمه خودداری کنید.
مطالب بهموقع بنویسید
Discover میتواند محتوایی را در یکلحظه کشف کند که برای محتوای خبرساز نیز صدق میکند. محتوای خود را بهموقع ارسال کنید و شانس بیشتری برای عملکرد خوب در Discover دارد. به موضوعات پرطرفدار یا موضوعات محبوب در حوزه یا صنعت خود نگاه کنید و در مورد آنها بنویسید.
اما فقط محتوای جدید نیست که شانس زیادی برای حضور در Discover دارد. محتوای باکیفیت بالا و همیشهسبز میتواند بهخوبی عمل کند. ازآنجاییکه Discover کارهای شما را یاد میگیرد، تغییرات در عادات شما باعث ایجاد انواع جدیدی از محتوا میشود؛ بنابراین، اگر در حال کشیدن فید خود هستید و میبینید که یک مورد خبری در مورد کرواسی ظاهر میشود، ممکن است به فکر رفتن به آنجا در تعطیلات بیفتید. اگر آن را با جستجو در مورد کرواسی دنبال کنید – یا موضوع کرواسی را در Discover دنبال کنید – جدیدترین مطالب مربوط به آن موضوع و محتوای همیشهسبز را دریافت خواهید کرد. این محتوایی است که ارزش خود را ثابت کرده است و همیشه ارزشمند است. شاید چیزی شبیه به 10 مقصد برتر در کرواسی؟
تخصص، اقتدار و اعتماد را بهبود بخشید
سیستمهای خودکار ما محتوای سایتهایی را در Discover نشان میدهند که صفحات فردی زیادی دارند که تخصص، اعتبار و قابلاعتماد بودن (EAT) را نشان میدهند. کسانی که به دنبال بهبود EAT هستند میتوانند برخی از سؤالات مشابهی را که ما صاحبان سایت را تشویق میکنیم برای جستجو در نظر بگیرند. درحالیکه جستجو و کشف متفاوت هستند، اصول کلی EAT همانطور که در محتوای درون آنها اعمال میشود مشابه است.
EAT مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است – عواملی حیاتی برای تعیین میزان اعتماد شما به یک محتوا یا نویسندگان آن. در برخی صنایع، نویسنده باید مهارتها و پیشینهای برای ارائه اطلاعاتی داشته باشد که مردم بتوانند به آن تکیه کنند.
یکی از آن صنایع پزشکی، مالی و بسیاری دیگر است. این سایتهای Your Money یا Your Life – بهاختصار YMYL نامیده میشوند. این سایتها توصیههایی را ارائه میدهند که میتواند مستقیماً بر زندگی افراد تأثیر بگذارد. برای اینها، مردم باید بدانند که شما همانی هستید که میگویید و شرایط لازم را دارید.
EAT فقط یک عامل برای Discover نیست. به طور فزایندهای برای گوگل مفید است که محتوای گمراهکننده و گاهی اوقات خطرناک را از فهرست حذف کند. شما باید ثابت کنید که میدانید در مورد چه چیزی برای محتوای خود صحبت میکنید. مطمئن شوید که مردم درک میکنند که چرا باید به شما اعتماد کنند. بگذارید بدانند که شما در این موضوع مرجع هستید!
GOOGLE DISCOVER SEO
برای ایجاد محتوایی که به دست کاربر میرسد، علایق جامعه خود را همیشه در نظر داشته باشید و بررسی کنید که از چه کلمات کلیدی برای گنجاندن آنها استفاده میکنند. اگر بهخوبی نمیدانید چگونه این کار را انجام دهید، از خدمات یک متخصص آژانس سئو در بازاریابی دیجیتال مانند گروه تحقیقاتی خارکن استفاده کنید.
DISCOVER SEARCH CONSOLE
این یک ابزار سئو است که به طور گسترده در بازاریابی آنلاین برای تجزیهوتحلیل دادههای URL هایی که در Google Discover ظاهر میشوند استفاده میشود. در واقع، از اینجا میتوانید کلیکها، نمایشها و دادههای CTR را مشاهده کنید.
زبانها
ازآنجاییکه Google Discover به چندین زبان در دسترس است، اگر کسبوکار شما اهدافی را خارج از مرزهای خود دنبال میکند، محتوایی را به زبانهای مختلف برای دستیابی به مخاطبان بیشتری ارائه دهید. اگر تازه شروع کردهاید، محتوایی به زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه دهید تا امکانات شما افزایش یابد.
از عکسهای بزرگ استفاده کنید
تصاویر در خدمت افزایش علاقه کاربر هستند و بهتر است آنها را در اندازهبزرگ قرار دهید. البته دقت کنید که کیفیت خوبی داشته باشند و اگر بتوانند اصیل و جذاب باشند، بهتر است. پستهایی که تصاویر بزرگ و باکیفیت دارند، کلیکهای بیشتری دارند و کاربران تمایل دارند مدت بیشتری در وبسایت اصلی خود بمانند.
از محتوای تکراری خودداری کنید
گوگل تجربیات کاربری خوبی ارائه میدهد، بنابراین پستهایی را که کپی ردیابی شدهاند ارائه نمیدهد. این پلتفرم محتوای غیراصلی را تشخیص میدهد و میتواند آن را فیلتر کند تا دید آن را کاهش دهد.
عناوین و ویدئوهایی را اضافه کنید که جلبتوجه میکند
عناوین عملکرد بسیار مهمی دارند و باید حداکثر 60 کاراکتر داشته باشند تا فید قطع نشود. در مورد ویدئوها، آنها به شما کمک میکنند تا محتوا را بهینه کنید. بهخاطر داشته باشید که جذب آنها برای کاربر آسانتر است و برای نمایش وبسایت شما در گوگل بسیار مفید است.
طراحی واکنشگرا را ادغام کنید
Google Discover سرویسی است که بهویژه بر روی دستگاههای تلفن همراه متمرکز شده است. به همین دلیل، شما باید طراحی ریسپانسیو را تضمین کنید، بهطوریکه وبسایت شما با تلفنهای همراه سازگار است و برای جابهجایی بهخوبی قابلاستفاده است. فقط در این صورت در فید پلتفرم ظاهر میشوید.
چگونه مقاله را داخل گوگل دیسکاور بیاوریم؛ تست کنید و پیشرفت کنید
این مقاله به شما اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد Discover و کارهایی که میتوانید انجام دهید تا محتوای خود را وارد آن کنید، ارائه میکند. امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از کار خود ببرید. درحالیکه به چیستی Google Discover فکر میکنید، اگر به یاد بیاورید که Discover یک موجود زنده و نفسگیر است که بر اساس آنچه شما به آن میدهید، ساخته شده است. آنچه شما میبینید با آنچه دوستانتان میبینند متفاوت است که پیشبینی موفقیت را دشوار میکند. تست کنید، آزمایش کنید، و راه خود را برای موفقیت تنظیم کنید!