کلمات کلیدی Long-Tail

کلمات کلیدی Long-Tail: را برای سئو پیدا کنید و از آنها استفاده کنید

نویسنده پست:

محمدمهدی خارکن

دسته‌بندی:

تاریخ پست:

بهمن 12, 1401

تعداد بازدید

7,894

مقاله را به اشتراک بگذار

کلمات کلیدی دم‌دراز در سئو ضعیف هستند.  هیچ‌کس نمی‌خواهد از آنها به دلیل حجم کم جستجو استفاده کند، اما آنها عملکرد قدرتمندی دارند.  با رویکرد درست،  کلمات کلیدی طولانی می‌توانند به شما کمک کنند تا رقابت قوی را دور بزنید، برنده قطعات برجسته شوید و نه‌تنها ترافیک، بلکه مشتریان واقعی را ارائه دهید.  در ادامه با گروه تحقیقاتی خارکن همراه باشید.

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ کلمات کلیدی Long-Tail

کلمات کلیدی طولانی عبارات جستجوی طولانی‌تر (معمولاً سه کلمه یا بیشتر) باهدف جستجوی بسیار خاص هستند. ازآنجایی‌که این کلمات کلیدی منحصربه‌فردتر هستند، حجم جستجوی کمتری دارند. ازآنجایی‌که این کلمات کلیدی هدفمندتر هستند، نرخ تبدیل بالاتری دارند.

کلمات کلیدی دم‌کوتاه عبارت‌های جستجوی کوتاه‌تر (زیر سه کلمه) باهدف جستجوی گسترده‌تر هستند. ازآنجایی‌که این کلمات کلیدی عمومی‌تر هستند، حجم جستجوی بالاتر و نرخ تبدیل کمتری دارند.

البته طول عبارت جستجو فقط یک قانون سرانگشتی است. در واقع، کلمات کلیدی دم بلند به این دلیل نام‌گذاری نمی‌شوند که طولانی هستند، بلکه به این دلیل که از دنباله بلند منحنی حجم جستجو آمده‌اند:

دم‌کوتاه از تعداد کمی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا تشکیل شده است. دم بلند از تعداد زیادی کلیدواژه با حجم جستجوی کم تشکیل شده است و اگرچه کلمات کلیدی دم بلند معمولاً طولانی‌تر هستند و کلمات کلیدی دم‌کوتاه معمولاً کوتاه‌تر هستند، تمایز واقعی در حجم جستجو است و نه طول کلمه کلیدی.

کلمات کلیدی دم بلند چقدر رایج هستند؟

ما 24 میلیون کلمه کلیدی را از پایگاه‌داده خود تجزیه‌وتحلیل کرده‌ایم تا در مورد نقش کلمات کلیدی دم بلند در جستجو بیشتر بدانیم. اولین چیزی که ما به آن نگاه کردیم تنوع کلمات کلیدی بود. به نظر می‌رسد، پرس‌وجوهای یک و دوکلمه‌ای تنها یک‌چهارم از پایگاه‌داده ما را تشکیل می‌دهند، درحالی‌که اکثر پایگاه‌داده ما شامل پرس‌وجوهای سه، چهار و پنج کلمه‌ای است:

اما وقتی به حجم جستجو نگاه می‌کنیم وضعیت بسیار متفاوت است. در اینجا، می‌بینیم که کلمات کلیدی یک و دوکلمه‌ای بیش از 65٪ از کل حجم جستجو را به خود اختصاص می‌دهند و با افزایش طولانی‌تر کلمات کلیدی، حجم جستجو به طور چشمگیری کاهش می‌یابد:

در نهایت، ما به توزیع کلمات کلیدی بر اساس تعداد جستجوها نگاه کرده‌ایم. به نظر می‌رسد، بیش از 80٪ از پرس‌وجوها کمتر از 10 بار در ماه جستجو می‌شوند.

چرا از کلمات کلیدی دم بلند استفاده می‌کنیم؟

چرا از کلمات کلیدی دم بلند اگر حجم جستجوی پایینی دارند استفاده کنیم؟ زیرا بر خلاف تصور عمومی، حجم جستجو عامل تعیین‌کننده در کیفیت کلمه کلیدی نیست. عوامل دیگری مانند قصد و رقابت نیز باید هنگام انجام تحقیقات کلیدواژه در نظر گرفته شوند.

در اینجا چند دلیل برای استفاده از کلمات کلیدی طولانی در وب‌سایت خود آورده شده است:

کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند

کلمات کلیدی کوتاه به طور باورنکردنی رقابتی هستند – همه به دنبال یک SERP با ترافیک بالا هستند. اما ازآنجایی‌که آنها بسیار رقابتی هستند، تنها وب‌سایت‌های معتبر بالاترین رتبه را در صفحه یک کسب می‌کنند. ما در مورد بازیگران اصلی صنعت صحبت می‌کنیم.

اگر شما بازیگر اصلی صنعت نیستید، رقابت برای کلمات کلیدی کوتاه ممکن است اتلاف وقت باشد. بله، کلمات کلیدی شما هزاران بار در ماه جستجو می‌شوند، اما چه فایده‌ای دارد که این‌همه ترافیک به سمت رقبای شما برود؟

برای نشان‌دادن موضوع، من یک کلمه کلیدی short-tail، mid-tail و long-tail را از طریق ابزار Rank Tracker اجرا کردم و برخی از آمار کلمات کلیدی را دریافت کردم. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، با طولانی‌شدن کلمات کلیدی، دشواری کلمات کلیدی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. این بدان معناست که وب‌سایت‌های با رتبه برتر دارای بک‌لینک کمتر، محتوای بهینه‌تر و فاقد سایر علائم قدرت هستند:

همچنین، کلمات کلیدی دم بلند معمولاً به بخش کوچک‌تری از محصولات و خدمات مربوط می‌شوند، جایی که رقابت برای شما آسان‌تر است. به‌عنوان‌مثال، هر فروشگاه دوچرخه می‌فروشد، اما همه آنها دوچرخه gravel  نمی‌فروشند. از بین آنهایی که این کار را انجام می‌دهند، به‌ندرت هیچ فروشگاهی دوچرخه‌های تیتانیومی را نمی‌فروشد.

اگر دوچرخه‌های gravel  تیتانیومی را می‌فروشید، ابتدا این کلمه کلیدی است که برای آن بهینه می‌کنید. بله، فقط 1000 بار در ماه جستجو می‌شود، اما احتمال زیادی وجود دارد که در صفحه یک رتبه‌بندی کنید و حداقل بخشی از این ترافیک را دریافت کنید.

کلمات کلیدی دم بلند نرخ تبدیل بالاتری دارند

کاربرانی که عبارات خاص‌تری را جستجو می‌کنند در چرخه خرید خود بیشتر از جستجوگرانی هستند که از پرس‌وجوهای عمومی استفاده می‌کنند. به طور معمول، کلمات کلیدی طولانی 2. 5 برابر کلمات کلیدی دم‌کوتاه نرخ تبدیل دارند.

این کاملاً منطقی است. کسی که به دنبال بهترین دوچرخه‌ها می‌گردد احتمالاً فقط در حال کاوش است. اما کسی که به دنبال بهترین دوچرخه‌های تیتانیوم زیر ده میلیون تومان است، قصد خرید بسیار قوی‌تری دارد و احتمالاً تنها چند قدم با کشیدن ماشه فاصله دارد.

کلمات کلیدی دم بلند شامل کلمات کلیدی دم‌کوتاه هستند

بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی دم بلند هزینه کلمات کلیدی دم‌کوتاه را ندارد. این یک یا نوع موقعیت نیست. در مثال زیر، کلمه کلیدی دم بلند حاوی دوکلمه کلیدی کوتاه‌تر است که ممکن است سیگنالی برای جستجوهای عمومی‌تر نیز باشد. این نوع به شما اجازه می‌دهد تا دو پرنده را با یک سنگ بکشید.

کلمات کلیدی دم بلند برای PPC مناسب هستند

بازاریابان اینترنتی موافق هستند که تبلیغات PPC (پرداخت به‌ازای کلیک) باید عمدتاً طولانی باشد و در اینجا دلیل آن است.  در PPC، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنید. اگر با شرایط غیر خاص و بسیار گسترده پیشنهاد دهید، احتمالاً کلیک‌های زیادی خواهید داشت، اما با تبدیل کمتر؛ بنابراین، پول زیادی برای ترافیک هدفمند هدر می‌رود و مشتریان واقعی را به همراه نخواهد داشت.

بااین‌حال، اگر عبارات جستجوی طولانی‌تری را پیشنهاد دهید که بهتر چیزی را که می‌فروشید یا ارائه می‌دهید توصیف کند، احتمالاً بازدیدکنندگان مناسبی را به سایت خود جذب خواهید کرد و کمپین PPC شما زودتر نتیجه خواهد داد. در پایان، تطبیق دقیق بهتر با پرس‌وجوها، تبلیغات را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.

کلمات کلیدی دم‌دراز همان چیزی است که گوگل می‌خواهد

حتماً متوجه شده‌اید که گوگل اکنون قادر است اهداف جستجوی بسیار محدودی را برآورده کند. می‌تواند بخش کوچکی از یک ویدئو را به‌عنوان یک نتیجه جستجوی جداگانه نشان دهد، می‌تواند قسمت‌ها را فهرست‌بندی کند، و با قطعه‌های برجسته و سایر پیشرفت‌های SERP کارهای زیادی انجام می‌دهد. همه این ویژگی‌ها به کلمات کلیدی دم بلند متکی هستند.

اساساً، آنچه گوگل به آن نیاز دارد، اطلاعات با اندازه‌ای است که برای پرس‌وجوهای طولانی‌مدت بهینه شده است. به‌این‌ترتیب می‌تواند اهداف جستجوی خاص را به‌سرعت و کارآمد برآورده کند:

و ما به‌عنوان تولیدکنندگان محتوا، چاره‌ای جز سازگاری با Google نداریم. این‌جوری بهش فکر کن به‌جای اینکه یک مقاله برای یک کلمه کلیدی و تعداد کمی از تغییرات آن بهینه شده باشد، مقاله‌ای ایجاد کنید که در آن هر بخش برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه شده باشد.

چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم؟

ساده‌ترین راه برای تبدیل یک کلمه کلیدی دم‌کوتاه به یک کلمه کلیدی طولانی، جستجوی آن در گوگل است. سپس می‌توانید از سیستم توصیه گوگل برای یافتن تغییرات بیشتر کلمات کلیدی استفاده کنید.

اولین جایی که باید نگاه کرد تکمیل خودکار گوگل است. فقط شروع به تایپ کلمه کلیدی خود کنید و گوگل ده‌ها راه را برای تکمیل آن پیشنهاد می‌کند – اینها کلمات کلیدی اصلی شما هستند:

هنگامی که در صفحه نتایج جستجو قرار گرفتید، می‌توانید به دنبال پیشنهادهای کلیدواژه دیگری باشید. در بالای صفحه اغلب یک بخش سؤال از افراد با چند سؤال رایج در مورد سؤال شما وجود دارد:

و در پایین صفحه یک بخش جستجوهای مرتبط با چند روش برای اصلاح درخواست خود و مشخص‌کردن آن پیدا خواهید کرد:

از طرف دیگر، می‌توانید به ابزاری مراجعه کنید که این اطلاعات را برای شما جمع‌آوری می‌کند. یک گزینه محبوب وب سایت AnswerThePublic است که می‌توانید درخواست اولیه خود را وارد کنید و لیستی از سؤالات مرتبط را دریافت کنید:

البته، اگر می‌خواهید کلمات کلیدی طولانی را در مقیاس، مثلاً برای کل وب‌سایت خود، تحقیق کنید، باید به یک سایت اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید.

منبع: link-assistant