الگوریتم مدیک (Medic) گوگل
نویسنده پست:
محمدمهدی خارکن
دستهبندی:
تاریخ پست:
اردیبهشت 20, 1402
تعداد بازدید
7,816
یکی از الگوریتمهای گوگل در آگوست 2018 الگوریتم Medic نام دارد. در این صفحه قصد داریم در مورد این الگوریتم صحبت کنیم و نکات کلیدی در این زمینه را به شما آموزش دهیم.
با مطالعه این آموزش رایگان در گروه تحقیقاتی خارکن میتوانید سوار بر موج تغییرات الگوریتم موتور جستجوی گوگل شوید، از ضرر بیشتر جلوگیری کنید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید.
در مورد تغییرات الگوریتمی گوگل
بهعنوان یک تیم بازاریابی دیجیتال و سئو، گروه تحقیقاتی خارکن بهروزرسانی الگوریتم گوگل را بهعنوان یک گزینه ممکن در هنگام مشاهده تغییرات ناگهانی در رتبهبندی سایتهای موردنظر در نظر میگیرند.
در طول هر سال، گوگل معمولاً چندین بهروزرسانی الگوریتم بزرگ را ارائه میدهد که تغییرات آن در سایتها کاملاً مشهود است. گوگل در سال گذشته با ارائه الگوریتمهای Fred و Medic دو الگوریتم مهم، بزرگ و تأثیرگذار بر روی کار کارشناسان سئو ارائه کرده است.
اعلام رسمی الگوریتم مدیک یا Medic
Medic Algorithm، به گفته خود گوگل، بهروزرسانی الگوریتم اصلی گوگل است: معمولاً هر روز گوگل تغییراتی را برای بهبود نتایج خود اعمال میکند. برخی تغییرات حول یک موضوع خاص هستند. برخی از تغییرات الگوریتم تغییرات اصلی گوگل هستند. هفته گذشته، ما یک بهروزرسانی الگوریتم هسته داشتیم. ما معمولاً این کار را بارها در طول سال انجام میدهیم…
علاوه بر این، گوگل در توییت دیگری در سال 2018 گفت:
برای صفحاتی که ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشند هیچ راهحلی جز تمرکز بر ایجاد محتوای عالی وجود ندارد. باگذشت زمان، محتوای شما ممکن است بالاتر از سایر صفحات باشد.
بیشتر چه سایت هایی تحت تاثیر الگوریتم مدیک قرار گرفته اند؟
الگوریتم مدیک یک الگوریتم جهانی است. یعنی میتواند بر روی تمامی سایتها در مناطق مختلف و به زبانهای مختلف تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد. مقوله سایتهای سلامت بیشترین تأثیر را از الگوریتم Medic داشتهاند. به طور خلاصه، سلامت، زیبایی، هنر، غذا، حقوق، ورزش، امور مالی، املاک، مسافرت و باید بگویم اکثر سایتها تحتتأثیر الگوریتم پزشکی قرار گرفتهاند.
همچنین سایت seroundtable آماری مشابه در زمینه الگوریتم مدیک ارائه میدهد: بر اساس این آمار سایتهای زیبایی بیشترین تأثیر را از مدیک دارند.
چه تغییراتی بعد از google medic ایجاد شده؟
باتوجهبه آنچه وبسایت معروف yoast در مورد این الگوریتم نوشته است: “(یک سری ابزار مانند SearchMetrics و Sistrix وجود دارد که با مشاهده آمار آنها تا حدودی به ما میگوید که چه تغییراتی رخداده است. البته به دلیل عدم دقت از اطلاعات و آمار، مواردی که در ادامه گفته میشود، فقط احتمالات هستند.))
- سایتهای فروشگاهی عملکرد بهتری دارند!
برخی دادهها میگویند که پس از این تغییر الگوریتمی، گوگل نسبت به ذخیرهسازی سایتها مهربانتر شده و ارزش بیشتری برای آنها در نظر گرفته است! بهعنوانمثال، eBay در ایالات متحده و آلمان و همچنین Marktplaats که متعلق به eBay است، رتبههای بهتری کسب کردهاند. درعینحال به نظر میرسد سایتهای مقایسه قیمت و همچنین سایتهای محتوا نسبت به فروشگاهها افت کمی در رتبه داشتهاند.
- تغییر نمایش نامهای تجاری بزرگ
یکی دیگر از تغییرات حاصل از الگوریتم مدیک، تغییر در نحوه نمایش برندهای بزرگ است! در واقع گوگل کمی نحوه نمایش برندهای بزرگ در نتایج جستجو را تغییر داده و گزینهای به نام «فرصتهای شغلی» را به آنها اضافه کرده است.
مدیک و intent
اگر به طور منظم آموزشهای سئو را دنبال میکنید، احتمالاً با مبحث intent یا Search Intent آشنا هستید. این عبارت به این اشاره دارد که هدف کاربر از جستجوی هر کلمه دقیقاً چیست؟ بهعنوانمثال هدف از جستجوی کلمه خرید موبایلی مشاهده دستهبندی محصول و هدف از جستجوی عبارت کورش بزرگ مشاهده یک مقاله است.
اکنون یکی از تئوریها این است که الگوریتم Medic تلاش دیگری از سوی گوگل برای نمایش نتایجی است که بیشتر باهدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. بهخصوص که مدتی پس از انتشار این الگوریتم، گوگل خبر جدیدی را منتشر کرد. (قبل از ترجمه متن منتشر شده توسط گوگل باید بدانید که گوگل تیمهای ارزیابی کیفی دارد که بهصورت دستی به سایتها مراجعه میکنند و بر اساس دفترچه راهنما به آنها امتیاز میدهند.) متن خبر به شرح زیر است:
(گوگل اخیراً مفهومی به نام هدف سودمند را به دستورالعملهای تیمهای ارزیابی کیفیت اضافه کرده و از ارزیابیکنندگان خواسته نهتنها کیفیت محتوا را بررسی کرده و رتبهبندی کنند، بلکه ببینند آیا صفحه هدف مفیدی دارد و بازدیدکننده شما چه میکنید. از مشاهده صفحه دریافت کنید؟))
به عبارت ساده، موضوع هدف سودمند به همان هدف مربوط میشود و سعی میکند مطمئن شود که صفحه بهخوبی نیازهای کاربر را برآورده میکند.
بعد از مدیک، ما باید چه کار کنیم؟ آموزش سئو برای الگوریتم medic
باتوجهبه آنچه در بالا گفته شد، در واقع متوجه میشویم که هدف نهایی الگوریتم مدیک همان چیزی است که گوگل در چند سال گذشته به دنبال آن بوده است. مطالب خوب! بنابراین برای بهبود سئوی سایت خود در راستای این الگوریتم باید این موارد را انجام دهید.
بهینه کردن Search Intent
اگر کاربری کلمه کلیدی «مدل مانتو» را در گوگل جستجو کند و شما مقالهای با 4 هزار کلمه متن برای او نوشته باشید، به جستجوی Intent پاسخ ندادهاید! زیرا در این صفحه مخاطب به دنبال عکس است نه متن.
کلام آخر
در این مقاله توضیحاتی در مورد الگوریتم مدیک گوگل و بهینهسازی سایت برای آن در اختیار شما قرار دادیم و متوجه شدیم که الگوریتم مدیک چیست؟ اگر سؤالی دارید در قسمت نظرات بنویسید
منبع: bluecorona