بهترین روش های سئو: نحوه ایجاد توضیحات متا عالی
نویسنده پست:
محمدمهدی خارکن
دستهبندی:
تاریخ پست:
خرداد 7, 1401
تعداد بازدید
5,973
توضیحات متا عالی چگونه به نظر می رسد؟ بهترین شیوه های نوشتن و بهینه سازی را کشف کنید تا به شما کمک کند در جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.
توضیحات متا همیشه یک بهینه سازی ضروری بوده است. حتی اگر آنها به رتبهبندی کمکی نمیکنند، اما به اهداف دیگری مانند بهبود نرخ کلیک با وسوسه کردن افراد برای کلیک کردن بر روی لیست شما نسبت به دیگران کمک میکنند که ممکن است چندان جالب نباشد.
توضیحات متا یک سیگنال غیرمستقیم در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها مستقیماً بر رتبه بندی جستجو تأثیر نمی گذارند.
اما آیا این بدان معناست که شما باید آنها را به عنوان بخشی از تلاش های سئو خود نادیده بگیرید؟ قطعا نه!
در اینجا، یاد خواهید گرفت که چگونه توضیحات متا فوق العاده ای ایجاد کنید که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای صفحه شما را درک کنند و جستجوگران را ترغیب می کند تا روی آن کلیک کرده و از وب سایت شما بازدید کنند.
فهرست مطالب
Toggleتوضیحات متا چیست؟
توضیحات متا یک تگ HTML است که به موتورهای جستجو و جستجوگران توضیحی در مورد موضوع صفحه ارائه می دهد. در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در زیر عنوان صفحه نمایش داده می شود.
توضیحات متا در مقابل قطعات SERP
برخی از افراد به اشتباه از اصطلاحات «توضیحات متا» و «قطعه جستجو» به جای یکدیگر استفاده میکنند.
اما توضیحات متا و تکههای جستجو دو چیز متفاوت هستند.
توضیحات متا یک تگ HTML است که شما کنترل می کنید. شما می توانید توضیحات متا خود را ایجاد و بهینه کنید.
قطعات جستجو توضیحاتی هستند که گوگل برای صفحات وب شما نشان می دهد. این یا می تواند متا توضیحاتی باشد که ایجاد کرده اید، یا می تواند چیزی کاملاً متفاوت باشد. گوگل این را کنترل می کند.
چرا گوگل از توضیحات متا شما استفاده نمی کند؟ بسته به پرس و جوی جستجو، Google ممکن است توضیحاتی را برای صفحه وب شما ایجاد کند که کاملاً با توضیحات متا که ایجاد کرده اید متفاوت باشد.
این چیز جدیدی نیست. گوگل سال ها پیش این فرآیند را خودکار کرد.
طبق یک مطالعه عمیق اخیر که توسط Yoast انجام شده است:
- گوگل بسیاری از قطعات جستجو را به تنهایی بازنویسی می کند تا به جستجوگر با دقت بیشتری مطابقت داشته باشد.
- در دو سوم مواردی که آنها بررسی کردند، گوگل از جملات پاراگراف اول برای ایجاد قطعه جستجو استفاده کرد. البته، این بدان معنا نیست که گوگل همین کار را برای سایت شما انجام خواهد داد، اما نشانه این است که یک معرفی مقاله حداقل باید در نظر بگیرد که آیا جایگزین خوبی برای توضیحات متا خواهد بود یا خیر.
تمایز بین توضیحات متا و تکههای جستجو بسیار مهم است، بهویژه زمانی که گوگل اعلامیههایی را ارائه میکند – مانند زمانی که Google طول قطعات جستجو را افزایش داد (فقط برای کوتاه کردن قطعهها حدود شش ماه بعد).
چرا توضیحات متا برای سئو مهم هستند؟
همانطور که بسیاری از عوامل رتبهبندی دیگر وارد عمل شدهاند، توضیحات متا کمتر تأثیرگذار شدهاند و دیگر اصلاً در رتبهبندی استفاده نمیشوند. در واقع، گوگل در سال 2009 تایید کرد که در حالی که اطلاعات متا توسط موتورهای جستجو در رتبهبندی در اولین روزهای گوگل مورد استفاده قرار میگرفت، حتی قبل از آن زمان ارزش آن کاهش یافته بود.
بنابراین امروزه چگونه از آنها استفاده می شود؟
توضیحات متا میتواند به افزایش کلیک، ترافیک، تبدیلهای احتمالی و درآمد کمک کند:
- افزایش CTR سایت در SERP ها: در طول سال ها مطالعاتی انجام شده است که از این ایده حمایت می کند که توضیحات متا به خوبی نوشته و بهینه سازی شده می تواند CTR شما را افزایش دهد. Sistrix گزارشی منتشر کرد که نشان میداد وقتی یک SERP شامل یک قطعه برجسته میشود، برای مثال، CTR برای موقعیت یک به طور متوسط 5.3٪ کاهش مییابد.
- ترافیک با کیفیت بالاتر: هرچه در SERP ها بالاتر باشید، احتمال اینکه کلیک کنید بیشتر می شود که به نوبه خود منجر به ترافیک با کیفیت بالاتر می شود. Zero Limit Web نشان داد که 81.3٪ از جستجوها منجر به کلیک ارگانیک گوگل در صفحه 1 شده است. و نتایج از 6 تا 10 تنها 3.73 درصد از کلیک ها را تشکیل می دهند.
- تبدیلهای بالقوه : ایجاد یک توضیحات متا به خوبی نوشته شده که ارتباط نزدیکی با موضوع صفحه دارد، برای کاربران جالب است و برای هدف کاربر بسیار بهینه شده است، میتواند تبدیل از جستجو به سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
طول توضیحات متای توصیه شده یا ایده آل چیست؟
برای سالها بهترین روش استاندارد سئو در نظر گرفته میشود که توضیحات متا را در حدود 160-165 کاراکتر (یا 156-160 کاراکتر بسته به اینکه با چه کسی صحبت میکنید) حفظ شود.
دلیل این امر این است که این بهینه سازی به جلوگیری از کوتاه شدن توضیحات متا در SERPها و در نتیجه به محدود کردن نرخ پرش کمک می کند.
آزمایش خود را انجام دهید دقیقاً ببینید چه چیزی برای سایت شما کار می کند.
7 نکته و بهترین روش برای نوشتن توضیحات متا
درباره رقبای خود تحقیق کنید
صرف نظر از صنعت شما، تحقیقات SERP به شما کمک می کند تا ببینید چه چیزی برای رقبای شما مفید است – و این همان کسانی است که باید شکست دهید.
SERP های مربوطه را طی چند روز، هفته و ماه آینده نظارت کنید.
دقیقاً ارزیابی کنید که کدام توضیحات متا در موقعیت های برتر ظاهر می شوند، جایی که می خواهید رتبه بندی کنید.
برای انجام تحقیقات SERP به طور موثر:
مرحله 1: SERP ها را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود تحقیق کنید
می دانم گفتنش راحت تر از انجام دادن است. بررسی دستی هر نتیجه جستجو و شناسایی دقیقاً کریپتونیت رقیب شما می تواند زمان بر باشد.
دلیل اینکه ما به مسابقه نگاه می کنیم این است که معمولاً در مسابقه تکنیک هایی اجرا می شود که در حال حاضر کار می کنند.
مرحله 2: در مورد SERP ها برای رقابت شما و آنچه که انجام می دهند تحقیق کنید
در اینجا، شما نگاهی به رقابت خود بیندازید و متوجه می شوید که دقیقاً چه کاری برای برندهای خود انجام می دهند.
مرحله 3: آنها را با هم در یک صفحه گسترده قرار دهید و آنها را دنبال کنید
با استفاده از افزونه SEO Quake Google Chrome ، می توانید SERP های Google را به سرعت و کارآمد به صفحه گسترده اکسل صادر کنید. این به شما امکان می دهد تا آمار رقابت خود را حفظ کنید و آنها را به راحتی و کارآمد به صورت ماهانه و بدون هزینه های ماهانه هنگفت دنبال کنید.
نقشه سفر مشتری خود را
سفر خرید بهینه مخاطبان هدف خود و آنچه در هر مرحله از قیف بازاریابی اتفاق می افتد را شناسایی کنید.
قیف بازاریابی بسته به بازار هدف شما می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین اشتراک گذاری یک قیف دقیق برای دنبال کردن در اینجا بی نتیجه خواهد بود.
توضیحات متا خود را با توجه به یافته های خود هدف قرار داده و تنظیم کنید.
از لحن و سبک منحصر به فرد برند خود استفاده کنید
هر برند باید لحن صدای منحصر به فردی داشته باشد که با هویت برند آن سازگار باشد. این گونه است که برند به صورت آنلاین برای کاربران ظاهر می شود.
هر توضیحات متا باید به طور منحصر به فرد ساخته و متناسب با نحوه تقویت آن لحن صدا در اکوسیستم برند باشد.
شما از همان لحن صدایی که برای یک وب سایت مهدکودک استفاده می کنید برای یک وب سایت حقوق شرکتی استفاده نمی کنید، درست است؟
پس چرا از لحن صدایی استفاده می کنید که از صفحه ای به صفحه دیگر دقیقاً یکسان است؟
مزیت اصلی لحن صدا این است که به شخصیت های مختلف می رسد که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهند.
با هدف قرار دادن افراد با هدف کاربر و ترکیب کلمات کلیدی با این تحقیق، میتوانید با سطحی از پیچیدگی و بهینهسازی به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید که واقعاً طنین انداز است.
کلمات کلیدی را درج کنید که مخاطب شما واقعاً در آنها جستجو می کند
گوگل همچنان معتقد است که از کلمات کلیدی در توضیحات متا برای اهداف رتبه بندی استفاده نمی کند. اما وقتی تحقیقات SERP را انجام می دهید، چه چیزی را می بینید؟ کلمات کلیدی برجسته در توضیحات متا.
این شواهد قطعی نیست که گوگل از آن استفاده می کند، اما چیزی است که می تواند خواننده شما را به مرتبط ترین نتیجه ای که پرس و جوی آنها را برآورده می کند، بکشاند.
اگر توضیحات متا شما بهتر از هر نتیجه دیگری که ظاهر می شود، هدف آنها را برآورده کند، برنده کلیک خواهید شد.
از سرفصل های اجتماعی پرطرفدار استفاده کنید
بهعنوان یک خبره از رسانههای اجتماعی، زمانی که میخواهید دقیقاً چه مواردی را برای مخاطبان خود انتخاب کنید و چه چیزهایی را بهخوبی دنبال نمیکنند، در صنعت خود در حال پیشرفت هستید.
دنبال کردن حسابهای اینفلوئنسر و شرکتهای صنعتی باید بخشی از استراتژی شما باشد.
با برداشتن یک قدم جلوتر، ارزیابی کنید که کدام موضوعات در حال حاضر در فضای شما پرطرفدار هستند و ببینید چه توضیحات متا برای نتایج با بالاترین رتبه ظاهر می شود.
Google Trends، BuzzSumo، و موضوعات پرطرفدار در توییتر همگی مکانهای خوبی برای بررسی و دیدن مواردی هستند که ممکن است به روند مرتبط با صنعت شما مرتبط باشند.
هدف جستجوی خاص
توضیحات متا تعمیم یافته و عبارات توخالی مانند “بهترین ویجت ها” و دیگر صحبت های فروش می توانند مشتریان احتمالی را از بین ببرند.
این مهم است که اطمینان حاصل کنید که نتیجه شما چیزی است که قصد کاربر آنها را برای پرس و جو برآورده می کند.
شما می خواهید در مورد آنچه خوانندگان شما واقعاً دنبال آن هستند صحبت کنید، نه اینکه سعی کنید آنها را به قیف فروش خود متقاعد کنید.
توضیحات متا خود را در محتوای قدیمی تر به روز کنید
به روز کردن محتوای قدیمی در یک وب سایت می تواند برای سایت مفید باشد و راهی عالی برای جذب جذابیت جدید برای صفحات قدیمی تر است.
همچنین، با تازه کردن توضیحات متا، میتوانید در نتیجه جذب بیشتری از رسانههای اجتماعی دریافت کنید. اگر بهروزرسانی سیستماتیک تمام توضیحات متا خود را انجام دهید، میتوانید دوباره به اشتراک بگذارید و از پستهای قدیمیتر دیده شوید.
نمونه هایی از توضیحات متا عالی
بنابراین یک توضیحات متا عالی چگونه به نظر می رسد؟
در اینجا چند نمونه هستند:
“درد و رنج برای قربانی در یک مورد آسیب شخصی بسیار واقعی است. در این آخرین پست وبلاگ، در مورد چگونگی کاهش ناراحتی وکلای آسیب شخصی ما بیشتر بیاموزید.”
با فکر کردن به نیازهای خود، میتوانید رایانهای را پیدا کنید که به شما کمک کند تمام کارهایی را که در حال حاضر دوست دارید و غیره انجام دهید. تکنسین های ما توضیح می دهند.»
«در یک ویجت به دنبال چه هستید؟ تکنسین های ویجت ما می توانند به شما کمک کنند تا بهترین مورد نیاز خود را پیدا کنید. اینها چیزهایی هستند که باید در ویجت ها به آنها توجه کنید.”
هر نوع توضیحات متا برای هر صنعت به خوبی کار نمی کند. اینجاست که آزمایش، ارزیابی نتایج و ایجاد تغییرات بر اساس آن نتایج وارد می شود.
توضیحات متا خود را به وب سایت و صفحه ای که برای کاربران شما طراحی شده است تنظیم کنید. و همیشه هنگام ادغام بهینه سازی های بالا، نیت کاربر را در نظر داشته باشید.
بهینه سازی توضیحات متا نیاز به ایجاد تعادل دارد
همه اینها باید در عین رعایت محدودیت های کاراکتر، برندسازی مناسب و لحن صدا و بهینه سازی های هدفمند برای صفحات خاص انجام شود.
این یک تعادل ظریف است که باید حفظ شود و در عین حال عناصر رایج سئو را نیز در هم آمیخته باشد.
اگر فقط یک چیز را از این فصل حذف می کنید، امیدوارم این باشد: همیشه توضیحات متا خود را از منظر بهبود تجربه کاربر و ارائه اطلاعات مفید بنویسید.
این چیزی است که توضیحات متا به بهترین شکل انجام می دهد.
آنها به شما کمک نمی کنند در جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، اما می توانند به شما کمک کنند تا با نشان دادن ارزشی که صفحه شما برای ارائه به کاربران دارد، کلیک های بیشتری را از جستجو به دست آورید.
مطالب را پست کنید
- دستهبندی: SEO, تجربه سئو من