سئو چیست؟

سئو چیست؟

نویسنده پست:

شیرین زارع

تاریخ پست:

آبان 18, 1401

تعداد بازدید

8,056

مقاله را به اشتراک بگذار

سئو یکی از ترندترین موضوعات حال حاضر وب می‌باشد. اما شاید یکی از اساسی‌ترین سؤالاتی که برای افراد تازه آشنا شده با سئو به وجود بیاید این است که سئو چیست؟ امروز و در این نوشته از سایت گروه تحقیقاتی خارکن قصد داریم تا به پاسخ این سوال دست پیدا کنیم. پاسخ درست به سوال چیستی سئو، باعث خواهد شد تا درک بهتری از آن پیدا کنیم و بتوانیم به سادگی با مفاهیم آن آشنا شویم. سئو در واقع فرایندی است که با استفاده از  آن می‌توانیم یک سایت مشخص را به نتایج و رتبه‌های برتر موتور جستجو برسانیم. سئو دارای بخش‌های مختلفی می‌باشد، که هر کدام از آنها بر روی موضوع مشخصی تمرکز دارند و باعث می‌شوند تا سایت از جوانب مختلفی رشد کند. در ادامه به طور دقیق تر به سوال سئو چیست پاسخ خواهیم داد و به انواع سئو که در فرایند سئو کردن موثر هستند هم نیز اشاره‌ای خواهیم کرد.

سئو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب (یا یک صفحه وب) برای کمک به شما پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

در مرحله بعد، الگوریتم‌ها با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه‌بندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجو برای یک پرس و جو مشخص شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتاب‌های موجود در کتابخانه را خوانده است و می‌تواند به شما بگوید که دقیقاً کدام یک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.

عوامل موفقیت SEO ما را می توان به عنوان پروکسی برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت. به این صورت است که ربات‌های جستجو دقیقاً تخمین می‌زنند که یک وب‌سایت یا صفحه وب تا چه حد می‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو می‌کند ارائه دهد.

برخلاف تبلیغات جستجوی پولی ، نمی‌توانید برای به دست آوردن رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک بالاتر به موتورهای جستجو پولی بپردازید، به این معنی که کارشناسان سئو باید کار کنند. اینجاست که ما وارد می شویم.

جدول تناوبی عوامل سئو ما عوامل را در شش دسته اصلی و وزن هر کدام بر اساس اهمیت کلی آن برای سئو سازماندهی می کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق کلمات کلیدی از عوامل کلیدی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزیدن و سرعت از عوامل مهم معماری سایت هستند.

جدول تناوبی سئو که به تازگی به روز شده است همچنین شامل لیستی از سمومی است که از بهترین شیوه های سئو می کاهد. اینها میانبرها یا ترفندهایی هستند که ممکن است برای تضمین رتبه بالا در روزگاری که روش های موتورها بسیار کمتر پیچیده بود، کافی باشد. و، آنها حتی ممکن است برای مدت کوتاهی اکنون کار کنند – حداقل تا زمانی که شما گرفتار شوید.

ما همچنین یک بخش کاملاً جدید Niches داریم که به عوامل موفقیت سئو در پشت سه جایگاه کلیدی می پردازد: سئوی محلی، اخبار/انتشار، و سئوی تجارت الکترونیک. در حالی که جدول تناوبی کلی سئو ما به شما در بهترین شیوه ها کمک می کند، دانستن تفاوت های ظریف سئو برای هر یک از این جایگاه ها می تواند به شما در موفقیت در نتایج جستجو برای کسب و کار کوچک، وبلاگ دستور پخت و/یا فروشگاه آنلاین کمک کند.

الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون ها جستجو انجام می دهند ، اغلب با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر مهمی بر نتیجه شما داشته باشد.

با این حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است تا به کاربران پاسخ‌های مستقیم و اطلاعاتی بدهد که به احتمال زیاد کاربران را به جای هدایت آنها به وب‌سایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه می‌دارد.

همچنین توجه داشته باشید، ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پانل‌های دانش در نتایج جستجو می‌توانند دید را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند.

در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شدید که کاربران وب سایت شما چه می خواهند، سپس می توانید آن دانش را در کمپین های خود (پرداخت و ارگانیک)، در سراسر وب سایت، در میان ویژگی های رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟

در حال حاضر شما می توانید آموزش جامع سئو را از سایت تحقیقاتی خارکن به طور ویدئو و محتوا آموزش ببینید. تیم سایت خارکن به صورت گسترده در خدمت به شما عزیزان برای آموزش سئو آماده است.

آشنایی با چیستی سئو

سئو یا همان SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization  می‌باشد. در واقع معادل فارسی سئو، بهینه سازی موتور‌های جستجو است. همانطور که از معادل فارسی سئو پیداست، ما در سئو به بهینه سازی صفحات سایتمان از دید موتور‌های جستجو می‌پردازیم تا رضایت آن‌ها را جلب کنیم و در نتیجه سایتمان را موتور‌های جستجو به واسطه رعایت ساختار‌ها و قوانین سئو در نتایج برتر به نمایش می‌گذارند. اگر قرار باشد به طور خلاصه تری به تعریف سئو بپردازیم، می‌توانیم بگوییم: سئو فرایندی است که باید در آن برخی از قوانین و ساختار‌ها را رعایت کنیم، تا سایتمان به رتبه‌های برتر موتور جستجو برسد.

انواع سئو و ارتباط آن با سوال سئو چیست؟

سئو به‌تنهایی شاید دارای معنایی کلی باشد، اما اگر به طور دقیق‌تر به سئو نگاه کنیم، متوجه بخش‌های ریزتری در آن می‌شویم. به طور کلی این بخش‌های عبارت‌اند از سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال. ارتباط چیستی سئو با انواع آن، از این جهت است که باعث می‌شود تا ما با بخش‌های دقیق‌تری از سئو آشنا شویم و درک بهتری نسبت به سؤال سئو چیست پیدا کنیم. در ادامه به طور مختصر به تعریف انواع سئو خواهیم پرداخت.

سئو داخلی چیست؟

به طور کلی به همهٔ اقداماتی که در داخل یک سایت صورت می‌گیرد تا سایت بتواند رتبه‌های بهتری را کسب کند سئو داخلی گفته می‌شود. برخی از اقداماتی که در زیرشاخه سئو داخلی قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از: لینک‌سازی داخلی، محتوانویسی، برچسب‌گذاری و… .

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی بر عکس سئو داخلی شامل تمام بخش‌هایی می‌شود که خارج از سایت جریان دارند و از خارج از سایت مد نظرمان باعث تقویت آن می‌شوند. برخی از بخش‌های سئو خارجی عبارت است از: لینک‌سازی خارجی، تبلیغات و… .

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال دربرگیرنده اقدامات تکنیکالی سایت در جهت بهینه‌سازی موتور‌های جستجو است و به صورت کلی شامل بهینه‌سازی سرعت سایت، بهینه‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی ساختار برنامه‌نویسی سایت و… می‌شود.

چرا برای سایت باید سئو کنیم؟

تا به اینجا به سؤال سئو چیست پاسخ دادیم و به انواع سئو نیز اشاره کردیم، اما حال شاید برای شما سؤال شود که چرا اصلاً باید سایتی را سئو کنیم؟ در پاسخ به این سؤال خدمت شما می‌گوییم که اگر شما بهترین سایت را از نظر ظاهر، سرعت، محصولات یا خدمات، کیفیت و… داشته باشید، اما سایتتان توسط کاربری دیده نشود و یا ورودی نداشته باشد، در واقع شما به هیچ یک از اهداف خود از طراحی سایت نخواهید رسید، اما سئو دقیقاً در همین مورد به کار شما خواهد آمد. سئو به شما کمک خواهد کرد تا سایتتان را به رتبه‌های برتر گوگل برسانید و به‌واسطه این اتفاق تعداد کاربرانی که به سایت شما وارد خواهند شد افزایش پیدا خواهد کرد و در ادامه اگر خدمات و یا کالا‌هایی خوبی را برای ارائه داشته باشید، قطعاً به اهدافی که برای سایت خود تعریف کرده‌اید، نزدیک‌تر خواهید شد.

نتیجه‌گیری

در این نوشته بدون هیچ مورد اضافه‌ای به صورت کاملاً واضح و کاربردی به سؤال سئو چیست؟ پاسخ دادیم. برای درک بهتر چیستی سئو به معرفی انواع سئو نیز پرداختیم و در پایان نیز به اهمیت سئو کردن برای سایت نیز اشاره‌ای داشتیم. امیدواریم که مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد. می‌توانید در صورتی که در مورد مطالب بیان شده سؤالی دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

منبع: searchengineland. com

مطالب را پست کنید