سئوکار کیست؟

سئوکار کیست؟

نویسنده پست:

محمدمهدی خارکن

دسته‌بندی:

تاریخ پست:

آبان 20, 1401

تعداد بازدید

7,949

مقاله را به اشتراک بگذار

سئوکار کیست؟ برای پاسخ به این سؤال شخص سئوکار می‌تواند پاسخ‌های متفاوتی را ارائه دهد. در این نوشته از سایت گروه تحقیقاتی خارکن قصد داریم تا به پاسخ این سؤال بپردازیم و مواردی که یک سئوکار با آن‌ها سر و کار دارد را نیز به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم. سئوکاران برای پاسخ به سؤال اینکه چه کاره هستند، دچار کمی مکث و تعلل می‌شوند، زیرا شاید برای بسیاری از افراد تعریف بهینه‌سازی موتور‌های جستجو به عنوان یک شغل بحصی عجیب یا غیر قابل فهم باشد. در واقع یک سئوکار، کسی است که با پیاده‌سازی برخی از مهارت‌ها و فنونی که به عنوان سئوکار بلد است، بتواند سایتی را در نتایج برتر یک موتور جستجو قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیستی سئوکار و ابعاد مختلف کاری این شخص در ادامه این نوشته همراه ما باشید.

به چه کسی سئوکار گفته می‌شود؟

سئوکار به کسی گفته می‌شود که در زمینه بهینه‌سازی موتور‌های جستجو دارای علم و مهارت‌هایی می‌باشد و با به کار‌گیری این مجموعه از مهارت‌ها می‌تواند سایتی را جز نتایج برتر یک موتور جستجو قرار دهد. برای سئوکار شدن شما باید از جنبه‌های مختلفی به علم‌آموزی و آموزش دیدن بپردازید، زیرا حیطه کار سئو دارای ابعاد بسیار بزرگی است و هر کدام از شاخه‌های آن به تنهایی می‌تواند به عنوان یک شغل مستقل به حساب بیاید. برخی از سئوکار‌ها در زمینه سئو تکنیکال و برخی دیگر در زمینه‌های سئوی داخلی و خارجی دارای مهارت ویژه‌ای هستند و عنوان کاری خود را به عنوان یک سئوکار، متخصص سئوی داخلی، متخصص سئوی خارجی، متخصص سئوی تکنیکال و… معرفی می‌کنند. در تعریفی دیگر سئوکار به فردی گفته می‌شود که با پیش بردن استراتژی مشخص برای یک سایت، سعی می‌کند تا آن را به کاربران بیشتری نشان دهد و باعث شود تا سایت به اهداف خود با کسب تعداد کاربر بیشتر، بیشتر نزدیک شود.

وظیفه سئوکار چیست؟

برای هر سئوکار، به عنوان کارپرداز در یک پروژه مجموعه‌ای از وظایف به واسطه قراردادی که با کارفرما بسته شده است، مشخص می‌شود. برای مثال در قراردادی مشخص می‌شود که سئوکار باید بر روی ابعاد تکنیکالی سایت تمرکز کرده و ایرادات موجود را شناسایی و در نهایت آن‌ها را گزارش یا برطرف کند. در قراردادی دیگر می‌تواند ابعاد وظایف یک سئوکار بسیار گسترده‌تر باشد، برای مثال تمامی فرایند سئوی یک سایت از جمله سئوی داخلی، سئوی خارجی، سئوی تکنیکال، رپورتاژ آگهی و … جز تعهدات شخص سئوکار باشد، طبعا در این قرارداد سئوکار وظیفه دارد تا ابعاد مختلف سئوی یک سایت را پوشش داده و در راستای بهینه‌سازی آن‌ها پیش برود و وظایف بیشتری را نیز دارا می‌باشد. به صورت کلی وظیفه سئوکار این است که با انجام دادن اقداماتی مشخص و برنامه‌ریزی شده، سایت هدف را به رتبه‌های برتر مقصد نزدیک و نزدیک‌تر کند و در نهایت به اهداف مشخص شده نیز برسد. لازمه اینکه یک سئوکار وظایف خود را به خوبی و طبق برنامه پیش ببرد، داشتن یک استراتژی سئوی مشخص است. در ادامه به صورت عنوان طور برخی از وظایف سئوکار را برای شما لیست کرده‌ایم.

  • تهیه ساختار و استراتژی سئوی سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • نیاز سنجی‌های لازم برای سئوی سایت شما
  • تولید محتوا بر اساس استراتژی سئو
  • لینک‌سازی داخلی و خارجی برای سایت
  • و …

البته به این نکته توجه داشته باشید که، برخی از این وظایف سئوکار می‌تواند، بر اساس قراردادی که بین سئوکار و کارفرما بسته می‌شود، دچار تغییر شود.

بخش‌های مختلف سئو، برای یک سئوکار چیست؟

به طور کلی برای یک سئوکار سه شاخه اصلی سئو داخلی، سئو خارجی و سئوی تکنیکال وجود دارد. هر سئوکار می‌تواند با توجه به علایق خود یکی از این شاخه‌ها را انتخاب کند و با دیدن آموزش و کسب تجربه درون شاخه مد نظرش به مراحل بالاتری صعود کند. اما این راه فقط در دسترس نیست، بلکه فردی می‌تواند بر روی تمامی موارد موجود سرمایه‌گذاری کرده و با کسب علم و آموزش دیدن خود را تقویت کند و سپس با کسب تجربه خود را به سطح بالاتری برساند و برای یک پروژه سئو قادر باشد تا ابعاد گوناگون را به خوبی پوشش دهد. برخی از امور نظیر تولید محتوا، تبلیغات و … وجود دارند که در دل این سه شاخه اصلی حضور دارند و در جریان کار، سئوکار آن‌ها را فرا خواهد گرفت.

چگونه یک سئوکار بشوم؟

برای تبدیل شدن به یک سئوکار، لازم است تا ابتدا برخی از سؤال‌ها را از خود بپرسید و در صورت مشخص بودن جواب سؤالات و بررسی کردن آن‌ها به بحث اینکه چگونه یک سئوکار بشوم به صورت دقیق‌تری بپردازید. برای مثال می‌توانید با پرسیدن سؤال‌هایی که در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم، بهتر توان بررسی موضوع تبدیل شدن به یک سئوکار را درک کنید.

  • آیا سن من برای تبدیل شدن به یک سئوکار مناسب است؟
  • مفاهیم سئو و دنیای مجازی برای من قابل فهم است؟
  • با بررسی موضوعات اولیه سئو، آیا علاقه‌ای نسبت به آن دارم؟

بعد از پاسخ به این سؤالات، برای اقدام به سئوکار شدن باید مراحل زیر را طی کنید.

  • فراگیری مباحث اولیه سئو
  • فراگیری مباحث تخصصی سئو
  • مشخص کردن زمینه‌هایی از سئو که قصد دارید در آن‌ها حرفه‌ای‌تر شوید
  • پیگیری آموزش در زمینه‌های مورد علاقه‌تان در بخش قبل
  • شروع آزمون و خطا – کارآموزی
  • یادگیری کار با یک سیستم مدیریت محتوا من جمله وردپرس
  • یادگیری کار با ابزار‌های وب مستری
  • به روز نگه داشتن خود در زمینه سئو
  • و …

سئوکار کیست؟ متخصص سئو کیست؟

در این نوشته به بررسی کیستی سئوکار پرداختیم و مواردی را در ارتباط با آن نیز مورد بررسی قرار دادیم، این موارد به طور کلی عبارتند از وظایف یک سئوکار، بخش‌های مختلف سئو، مراحل تبدیل شدن به یک سئوکار و …. سئوکار بودن برای افرادی مناسب است، که روحیه به روز بودن و علاقه به تحقیق و گسترش علم خود دارند، زیرا شما اگر به عنوان یک سئوکار بخواهید جز افراد موفق در این زمینه باشید، باید همواره خود را به روز نگه داشته و از آخرین متد‌های روز دنیا برای ارتقا علم خود در دنیای سئو بهره ببرید. امیداوریم که مطالب بیان شده برای شما مفید واقع شود و در صورتی که در مورد عنوان‌های مطرح شده برای شما سؤالی وجود دارد، آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

backlinko.com

مطالب را پست کنید